Grassówka
Grassówka to interaktywna edukacyjna gra komputerowa o starym Gdańsku, której scenariusz zainspirowany jest motywami historyczno-literackimi zaczerpniętymi z powieści Güntera Grassa. Główni bohaterowie: Blaszany bębenek, Turbot oraz Aleksandra Piątkowska i Alexander Reschke prowadzą graczy przez trzy etapy gry do miejsc Gdańska dobrze znanych z powieści „Blaszany bębenek”, „Turbot” i „Wróżby kumaka”. Muszą oni pokonać rozmaite przeszkody, uniknąć zaskakujących pułapek i wykonać przeróżne zadania. Dodatkowo narratorzy komentują ich poczynania słowami cytowanymi z powieści Güntera Grassa. Gracze Grassówki zostają także zaproszeni na wirtualny spacer do Gdańskiej Galerii Güntera Grassa, aby podziwiać kolekcję dzieł artysty.
Gra dostępna jest tutaj.
(Deutsch, nach unten gehen)
CREDITS:
Eksperci: Anna Kowalewska-Mróz, Mieczysław Abramowicz
Grafika: Maciej Salamon
Programista: Qunabu Mateusz Wojczal, Wojciech EDI Komorowski
Koordynacja: Marta Wróblewska
Lektor: Jacek Labijak
Opracowanie dźwiękowe: Adam Witkowski
W grze wykorzystano
cytaty z powieści Güntera Grassa:
Blaszany bębenek
Turbot
Wróżby kumaka
Z dziennika ślimaka
oraz reprodukcje grafik stanowiących część kolekcji dzieł Güntera Grassa należącej do Miasta Gdańsk:
Blaszany bębenek, litografia
Cebule ze szczęką, litografia
Dalej w Turbocie, litografia
Idąc rakiem, litografia
Szczurzyca od A do Z, litografia
Różne grzyby, litografia, 2006
Wszystkie moje pióra, litografia, 2006
Psie lata, akwaforta, 2013
Organizatorzy:
Gdańska Galeria Miejska / Gdańska Galeria Güntera Grassa
Miasto Gdańsk
PROJEKT DOFINANSOWAŁA FUNDACJA KRONENBERGA PRZY CITI HANDLOWY
Grassowka - ein interaktives Computerspiel - wurde von Romanhelden aus den Werken „Die Blechtrommel“, „Der Butt“ und „Unkenrufe“ inspiriert. Viel Spaß bei der Entdeckung des literarischen Danzigs!
Mit freundlicher Unterstützung von Kronenberg Stiftung bei Citi Handlowy, Steidl Verlag, Günter Grass-Haus in Lübeck, Stiftung für deutsch-polnische Zusammenarbeit, und Altonale GmbH.
Online spielen hier.