Grassówka

Grassówka to interaktywna edukacyjna gra komputerowa o starym Gdańsku, której scenariusz zainspirowany jest motywami historyczno-literackimi zaczerpniętymi z powieści Güntera Grassa. Główni bohaterowie: Blaszany bębenek, Turbot oraz Aleksandra Piątkowska i Alexander Reschke prowadzą graczy przez trzy etapy gry do miejsc Gdańska dobrze znanych z powieści „Blaszany bębenek”, „Turbot” i „Wróżby kumaka”. Muszą oni pokonać rozmaite przeszkody, uniknąć zaskakujących pułapek i wykonać przeróżne zadania. Dodatkowo narratorzy komentują ich poczynania słowami cytowanymi z powieści Güntera Grassa. Gracze Grassówki zostają także zaproszeni na wirtualny spacer do Gdańskiej Galerii Güntera Grassa, aby podziwiać kolekcję dzieł artysty.

zagraj w grę

 

CREDITS:

Eksperci: Anna Kowalewska-Mróz, Mieczysław Abramowicz

Grafika: Maciej Salamon

Programista: Qunabu Mateusz Wojczal, Wojciech EDI Komorowski

Koordynacja: Marta Wróblewska

Lektor: Jacek Labijak

Opracowanie dźwiękowe: Adam Witkowski

W grze wykorzystano

cytaty z powieści Güntera Grassa:

Blaszany bębenek

Turbot

Wróżby kumaka

Z dziennika ślimaka

oraz reprodukcje grafik stanowiących część kolekcji dzieł Güntera Grassa należącej do Miasta Gdańsk:

Blaszany bębenek, litografia

Cebule ze szczęką, litografia

Dalej w Turbocie, litografia

Idąc rakiem, litografia

Szczurzyca od A do Z, litografia

Różne grzyby, litografia, 2006

Wszystkie moje pióra, litografia, 2006

Psie lata, akwaforta, 2013

Organizatorzy:

Gdańska Galeria Miejska / Gdańska Galeria Güntera Grassa

Miasto Gdańsk

PROJEKT DOFINANSOWAŁA FUNDACJA KRONENBERGA PRZY CITI HANDLOWY