Grassówka to interaktywna edukacyjna gra komputerowa o starym Gdańsku, której scenariusz zainspirowany jest motywami historyczno-literackimi zaczerpniętymi z powieści Güntera Grassa. Główni bohaterowie: Blaszany bębenek, Turbot oraz Aleksandra Piątkowska i Alexander Reschke prowadzą graczy przez trzy etapy gry do miejsc Gdańska dobrze znanych z powieści „Blaszany bębenek”, „Turbot” i „Wróżby kumaka”. Muszą oni pokonać rozmaite przeszkody, uniknąć zaskakujących pułapek i wykonać przeróżne zadania. Dodatkowo narratorzy komentują ich poczynania słowami cytowanymi z powieści Güntera Grassa. Gracze Grassówki zostają także zaproszeni na wirtualny spacer do Gdańskiej Galerii Güntera Grassa, aby podziwiać kolekcję dzieł artysty.
CREDITS:
Eksperci: Anna Kowalewska-Mróz, Mieczysław Abramowicz
Grafika: Maciej Salamon
Programista: Qunabu Mateusz Wojczal, Wojciech EDI Komorowski
Koordynacja: Marta Wróblewska
Lektor: Jacek Labijak
Opracowanie dźwiękowe: Adam Witkowski
W grze wykorzystano
cytaty z powieści Güntera Grassa:
Blaszany bębenek
Turbot
Wróżby kumaka
Z dziennika ślimaka
oraz reprodukcje grafik stanowiących część kolekcji dzieł Güntera Grassa należącej do Miasta Gdańsk:
Blaszany bębenek, litografia
Cebule ze szczęką, litografia
Dalej w Turbocie, litografia
Idąc rakiem, litografia
Szczurzyca od A do Z, litografia
Różne grzyby, litografia, 2006
Wszystkie moje pióra, litografia, 2006
Psie lata, akwaforta, 2013
Organizatorzy:
Gdańska Galeria Miejska / Gdańska Galeria Güntera Grassa
Miasto Gdańsk
PROJEKT DOFINANSOWAŁA FUNDACJA KRONENBERGA PRZY CITI HANDLOWY